Moč besede in duševno zdravje

Spoštljivo, prijetno in varno okolje gradimo mi vsi. Začne se s prijaznimi besedami in spoštljivim odnosom drug do drugega.

 

  1. DELAVNICA – MOČ BESEDE
  • Uvodni pogovor:

MOČ BESEDE … je iztočnica za začetek pogovora.

Z učenci se pogovorimo, poslušamo njihova mnenja: Ali imajo besede lahko moč? Kakšno moč imajo besede?

Povzamemo: Besede lahko prizadenejo ali pa tolažijo, lahko nas dvignejo ali pa »potolčejo«, lahko zanetijo prepir, ali gradijo prijateljstvo…. Z besedami podiraš in gradiš prijateljstva in odnose. Dobiš, zapraviš, zbližaš, spremeniš – besede imajo veliko moč. 

 

  • Branje zgodbe iz priponke: Jabolka gospoda Peabodya

(knjiga je težje dostopna, zato je skenirana za interno uporabo).

  • Sledi pogovor o zgodbi in samem sporočilu zgodbe.
  • Vaja: Janezek* (vir: Pozitivna disciplina za vrtce in šole, Jani Prgič), priloga: slika Janezka

Namen: pomagati učencem, da dobijo vizualno predstavo, kako imajo lahko nespoštljive besede dolgoročni negativen učinek.

  1. Na steno obesite list z narisanim Janezkom – običajen šolar, ki ni preveč priljubljen. Kaj vse nespoštljivega bi mu lahko otroci rekli (iz izkušenj). Za vsako izjavo ga malo zmečkajte. Vzemite ga s stene in ga zmečkajte v žogo.
  2. Janezek se zdaj slabo počuti zaradi vseh teh komentarjev. Kaj bi mu lahko rekli, da se bo počutil bolj sprejetega? Za vsako izjavo ga po malem odvijajte in ga na koncu obesite nazaj na steno.
  3. V čem se Janezek zdaj razlikuje od prej? Kaj je bistvo, ki se ga lahko iz tega naučimo? Ne glede na to, kako se trudimo, da bi popravili izrečeno, delček bolečine ostane pri osebi. Zato je pomembno razmisliti, preden spregovorimo in se trudimo, da so naši komentarji spoštljivi.

*Ime Janezek seveda po lastni presoji spremenite. 

  • V nadaljevanju lahko naredite načrt za razred (nekaj predlogov):
  1. Zlato pravilo : »Ne storimo drugemu tega, kar ne želiš, da drugi stori tebi.«
  2. Z učenci preberite »«Sokratovo cedilo« in se držite teh treh pravil.
  3. Pripravite plakat: Kako bomo delovali nad ali pod črto.
  4. Razredni nabiralnik: »«Ni nam vseeno«, kjer bodo učenci opisali razredno težavo in podali konkretno rešitev težave.

 

  1. DELAVNICA: DUŠEVNO ZDRAVJE
  • Ogled posnetka na Youtube kanalu: Nipke: O odnosih.

https://www.youtube.com/watch?v=IODWiz96XIc

 

Pogovor z učenci o ogledanem posnetku:

  • Kaj sporoča? Kakšna je njihova energija? Kakšen odnos imamo sami do sebe, drugih?
  • Kako se spopadamo z ovirami, izzivi (šola, prijateljstva, družina) v življenju?
  • Kateri so moji viri moči?

KULTURA NENASILJA IN STRPNOSTI 12. 5. 2023 za učence

Morda vam bo všeč tudi...